Minimalizmus ako životný štýl I

Život bez balastu propagačných newsletterov

Začať so zjednodušovaním životného štýlu sa dá napríklad aj zodpovedaním jednoduchej otázky: Je to, čo sa práve chystám kúpiť skutočne tým, čo nevyhnutne potrebujem, alebo je to len niečo, čo sa mi v tejto chvíli páči, čo len CHCEM (čoho mám častokrát aj tak dostatok)?


Sú tieto šaty naozaj oblečením, ktoré sa mi hodí do šatníka a k môjmu štýlu, (čímsi, čo využijem)? Alebo ich nakupujem len preto, že sú práve v akcii? (A potom aj tak roky visia v šatníku a oblečiem si ich maximálne dvakrát, pretože sa v nich vôbec nebudem cítiť pohodlne.)

Je táto voňavka skutočne niečím, bez čoho aktuálne nedokážem žiť? Alebo je len ad hoc náhradou, pretože sa nudím a zapĺňam si voľný čas prechádzkou v nákupnom centre, kde práve promujú 70-percentné zľavy na vybrané druhy voňaviek?

 

 

 

Pokúsme sa zamyslieť nad tým, čo je pre nás každodennou nutnosťou, bez čoho sa počas dňa nezaobídeme a tým, čo je len výsledkom marketingovej stratégie firiem, ktoré nás lákajú do osídiel konzumného života. 

Pokúsme sa vypestovať pozitívny zvyk spísať si pred každým plánovaným nákupom zoznam, ktorý nás bude držať pevne pri zemi a preto prestaneme nakupovať živelne. 

A začnime pestovať svoje koníčky! Skvelá možnosť ako odolať marketingovým vplyvom je tiež nastaviť si v mobile každodennú pripomienku "Dnes nemíňam" :-)

Propagačné newslettre sa nás snažia ubezpečiť o potrebe kúpiť si nový kávovar, nové auto, novú vianočnú ozdobu na vchodové dvere, alebo ten najpraktickejší sušiak bielizne na svete. Veľmi rafinovaným spôsobom nás zahlcujú informáciami o zľavách a novinkách v akcii.

Odhláste sa z prijímania propagačných newsletterov a život sa vám výrazne zjednoduší.

 

Vytlačiť stránku Vytlačiť stránku18. 1. 2019, 14:36, zobrazené 327x